Depresja i wypalenie zawodowe - naukowe i innowacyjne podejścia
Konferencja Holistic Mental Health 2025
Naukowe i innowacyjne podejścia do zapobiegania depresji i wypaleniu zawodowemu
12 grudnia 2025, Warszawa | 9:00–15:00
Warszawska Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych OIPiP, ul. Żelazna 59
Dołącz do ogólnopolskiego wydarzenia poświęconego najskuteczniejszym, potwierdzonym naukowo metodom wspierania zdrowia psychicznego młodzieży, nauczycieli i pracowników edukacji. W obliczu rosnącego stresu, przeciążenia i narastających problemów emocjonalnych, konferencja oferuje praktyczne narzędzia, które można wdrożyć od razu po wydarzeniu.
Kup bilet i weź udział w jednym z najważniejszych wydarzeń dotyczących zdrowia psychicznego w Polsce.
Liczba miejsc ograniczona.
Współczesna szkoła, uczelnie i instytucje edukacyjne stoją dziś przed jednym z najpoważniejszych wyzwań: gwałtownym wzrostem problemów zdrowia psychicznego u młodzieży oraz narastającym wypaleniem wśród nauczycieli.
Statystyki są jednoznaczne: co piąty nastolatek doświadcza objawów depresji, 38% uczniów deklaruje wysoki poziom stresu, a ponad 70% nauczycieli zgłasza symptomy przeciążenia i wyczerpania.
Podczas konferencji:
- poznasz naukowo potwierdzone metody profilaktyki możliwe do wdrożenia od zaraz,
- dowiesz się, jak redukować stres i obciążenie uczniów, studentów oraz kadry nauczycielskiej,
- otrzymasz gotowe narzędzia wspierające dobrostan społeczności szkolnej,
- zobaczysz przykłady skutecznych programów realizowanych w polskich szkołach, ocenionych jako bardzo efektywne i praktyczne.
Prelegenci – światowej klasy eksperci:
- prof. Andrew Newberg (USA) – neurobiolog, pionier badań nad stresem i mózgiem
- prof. Iwona Wawer (PL) – farmaceutka, badaczka substancji bioaktywnych
- dr n. med. i n. o zdr. Magdalena Cieśla (PL) – specjalistka psychosomatyki i prewencji depresji
- prof. P.Gałecki (PL) – specjalista psychiatra, specjalista seksuolog, nauczyciel akademicki i praktyk. Kierownik Kliniki Psychiatrii Dorosłych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
- dr A.Falkowska (PL) – pasjonatka nowoczesnych technologii, kreatywnego myślenia i projektowania rozwiązań, które mają realny wpływ na edukację i rozwój społeczny.
- dr A.Steinhagen (PL) – Psycholog, pedagog i psychoterapeuta behawioralno-poznawczy, specjalista z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży, doktor nauk humanistycznych.
Wykłady zagranicznych gości będą tłumaczone na język polski.
Konferencja to wyjątkowa okazja, by zdobyć:
- aktualną, sprawdzoną wiedzę naukową,
- praktyczne narzędzia dla szkoły i uczelni,
- inspirację i wymianę doświadczeń z ekspertami i liderami edukacji.
Podczas wydarzenia:
- przedstawimy najskuteczniejsze, naukowo potwierdzone strategie i programy profilaktyczne możliwe do wdrożenia już od następnego dnia,
- pokażemy, jak zmniejszyć obciążenie i stres uczniów, studentów oraz nauczycieli, pedagogów i wykładowców,
- omówimy rozwiązania systemowe i organizacyjne wzmacniające dobrostan społeczności szkolnej,
- zaprezentujemy gotowe programy, które realnie poprawiają funkcjonowanie młodych ludzi.
Prelegenci

Prof. Andrew Newberg
Dyrektor ds. badań w instytucie Marcus Institute of Integrative Health w Szpitalu Uniwersyteckim Thomasa Jeffersona oraz profesor na Wydziale Medycyny Integracyjnej i Nauk o Żywieniu oraz Wydziale Radiologii na Uniwersytecie Thomasa Jeffersona. Specjalista w zakresie medycyny internistycznej i nuklearnej. Aktywnie realizował projekty badawcze z dziedziny neuroobrazowania, które obejmowały zagadnienia związane z procesami starzenia, demencją, epilepsją i innymi zaburzeniami neurologicznymi i psychiatrycznymi. Znalazł się również na liście 30 najbardziej wpływowych żyjących neurobiologów przygotowanej przez Online Psychology Degree Guide.

dr A.Falkowska
pasjonatka nowoczesnych technologii, kreatywnego myślenia i projektowania rozwiązań, które mają realny wpływ na edukację i rozwój społeczny. Eksperymentuje z narzędziami AI wspierającymi edukację, projektuje gry edukacyjne oraz pomoce dydaktyczne rozwijające kompetencje przyszłości – od myślenia systemowego po kreatywność. Interesuje się nowoczesnymi technologiami, zwłaszcza ich wykorzystaniem w edukacji – eksperymentuję z narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji i rozwijam materiały dydaktyczne w duchu STEAM (science, technology, engineering, arts, math).

Dr n. med. i n. o zdr. Magdalena Cieśla
Ukończyła kurs Mind&Body Medicine w Harvard Medical School. Od wielu lat bada wpływ technik umysł-ciało na depresję, wypalenie zawodowe, uwagę, pamięć i koncentrację. Opracowała program terapeutyczny HARI. Prowadzi liczne warsztaty dla studentów i młodzieży szkolnej. Autorka książek oraz wielu artykułów w obszarze psychosomatyki. Redaktor naczelna i twórca ogólnopolskiego dwumiesięcznika o zdrowym stylu życia- Żyj naturalnie. Prezes Fundacji Life Balance.

prof. P.Gałecki
specjalista psychiatra, specjalista seksuolog, nauczyciel akademicki i praktyk. Kierownik Kliniki Psychiatrii Dorosłych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie. Autor i współautor ponad 600 publikacji, m.in. łączących zagadnienia psychiatrii psychologii. W pracy klinicznej oraz badawczej dąży do poznania biologicznych uwarunkowań chorób psychicznych, głównie zaburzeń depresyjnych. Twórca nowatorskiej, „neurorozwojowej teorii depresji”, integrującej dotychczasowe podejścia w rozumieniu etiologii tej choroby, o której można bez zbytniej przesady powiedzieć, że jest „przeziębieniem” współczesnego świata.

Prof. Iwona Wawer
Emerytowany profesor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, wieloletni kierownik Zakładu Chemii Fizycznej na Wydziale Farmaceutycznym. Na kierunku Zielarstwo w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Krośnie prowadzi wykłady z metod analizy surowców roślinnych, fitochemii, chemii ogólnej, suplementacji diety i in.

dr A.Steinhagen
Dr Anna Steinhagen jest psychologiem, pedagogiem i psychoterapeutą behawioralno-poznawczym specjalistą z zakresu psychoterapii dzieci i młodzieży, doktorem nauk humanistycznych. Studiowała na Uniwersytecie Warszawskim pedagogikę oraz psychologię. Jest wieloletnim wykładowcą akademickim, autorem publikacji z zakresu szeroko pojętego zdrowia psychicznego i sytuacji szkolnej uczniów z trudnościami emocjonalnymi i psychicznymi. Ukończyła szkolenie z zakresu psychoterapii poznawczo – behawioralnej, prowadzonego przez CBT w Warszawie, rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej, którego jestem członkiem. Od prawie dwudziestu lat pracuje jako psychoterapeuta. Najczęściej pomaga dzieciom, młodzieży i młodym dorosłym z zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju, prowadzi poradnictwo wychowawcze, zajmuję się także uczniami odmawiającymi chodzenia do szkoły. Pracuję przede wszystkim metodami terapii poznawczo – behawioralnej z elementami trzeciej fali. Cały czas doskonali swoje umiejętności psychoterapeutyczne uczestnicząc w superrewizji i biorąc udział w licznych konferencjach i szkoleniach.